Snabbläsning...

Jag han bara skumma lite i tidningar! Glömde bort att det snart är fotboll på Canal +. O sen är det ishockey. Läste lite i AB.   Har ju varit jordbävning i Kina. Det visste jag men inte att den var så omfattande. Ja, vi bor i en lugn del av världen vi i nordeuropa. Det kan man konstatera.
 Apropå sport så var det en jättefin match inatt av Tre Kronor mot Tjeckien o den mot Ryssland var ännu bättre häromdan. Min favoritsport är ju fotboll men det har varit många 0-0 matcher i allsvenskan så ishockey kan ibland vara mer underhållande. O så är ju ishockeyn som gjord för tv! 
 Till min förtjusning så är Angela Merkel rankad som en av de mest inflytelserika kvinnorna i världen enl. undersökning.
O nått som gläder mig är att Thomas Bodström o Beatrice Ask och även Polisförbundet håller med varann om att rättsväsendet behöver organiseras om till en del, Yppie! Men detta läste jag igår förståss. Ja, vi håller oss på alerten, det är bra för en äldre gentlemans hjärna! Det inte bara fråga om fysiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0