Vad säger man. Inget salt i såren, men....

I varje tidning står det om  sjuksköterskornas besvikelse över avtalet,  t.ex på Expressens 12:e sida"De sumpade vår chans" . Men vad hade sjuksköterskorna egentligen väntat sig. Dubbelt så stora löneförhöjningar som alla andra som sisten ut? Det antagna budet blev +0,5 % mer än förra budet. En lägsta lön på 21 100 för den som varit anställd minst ett år gäller  fr. 1 mars 2009! Vad skall man säga, mycket väsen för ingenting+ att patienter fick sitta emellan!
                   I Na och Expressen är det följande rubriker: Arbogamordet drar ut på tiden.Ja, det kan man verkligen säga, jag tror den tragiska händelsen ägde rum i april redan. Knivrån på väster i Örebro. Ja, troligtvis är det åttondeklassare som gjort det. 3 cyklar hittats slängda varav 1 var barncykel. Enligt vittnen lär som sagt åldern inte varit hög på dom som begått brottet. En kniv hade ochså hållits mot halsen på den rånade! Försvunna Toini, 68, hittad efter 2 dygn. Morsan var så glad att det var helt enormt säger sonen! Det var ju för väl att dom hittade henne! Björn sedd i Gottebol i Karlskogatrakten av kvinna.Ung hane som troligtvis lockats av lukten från kadaverkött från Konvex anläggning i närheten. Oj,oj,oj, björnen trodde nog han kommit till rena gottebordet!  Oljechock, protester i allt flera länder mot bränslepriserna. För allt i världen satsa på el o biogas. Etanol kommer att gå i oljans "spår" om några år tro mig. Den är ju inte heller särskilt miljövänlig!
2020 kommer Sverige o ha 10 miljoner innevånare. Men det är ju inte särskilt mycket för ett land med så stor yta som vårt land har. Jag sitter här o funderar på om det är nån för eller nackdel o ha så lite människor i ett så stort land.
Lite siffror
Sverige       yta 449 964 kv.km          Befolkning 9 milj
Nederl.                41 526                                         16
Israel                   20 770                                            7

Ja, vad tycker ni själva. Siffrorna "skrämmer" mig lite för vi vet ju att världens befolkning växer lavinartat! Det är intressant o fundera över men så länge lever inte jag så det är inget som jag kommer att få reda på. Frågan är blir det erövring eller invandring eller nått mitt i mellan?
                               Idag gick jag en runda med min SPF kompis Bibbi. Antalet fotgängare i gruppen växte alltså med dubbelt så mycket! No komments!
P.s Nu är det bara drygt 1 vecka till Em i fotboll börjar! Uj,uj,uj så uschligt roligt! D.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0