Värmland, omväxlande natur


Min farfar kom från Karlskoga, så den anknytningen har jag till Värmland. Sen är ju Närke ganska mycket anknytet till Värmland. En del orter tillhör Örebro Län. Jag har ju varit  i Värmland en del. På -40 talet åkte familjen med Farmor i spetsen från Örebro o hälsa på Farfars bror Jonas som bodde kvar i Karlskoga. Sista gången jag var i Värmland var i augusti förra året då Spf hade en bussresa dit o vi såg mycket! Vi var Karlstad o hälsa på Tore Skogman, som dog några månader efter, Vi var i Sunne o åkte med ångbåten(glömt namnet) som blev upplockad efter 100 år från Frykens botten och återställdes, var på väveri, låg över på ett norskägt hotell vid en av de vackra sjöarna och framför allt fick vi se mycket av den storslagna naturen. Kort www.jarnling.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0