Algesal är bra för Jan


Ja, så är det. Eftersom jag äntligen kommit in i rätt rytm när det gäller motionsträningen så har vaderna blivit lite ansträngda på grund av ökat gående.. Så jag smörjer in dom med algesal innan träning o nån timme efter. Det verkar hjälpa. På hembyggdsgården flyttade "gubbarna" på lusthuset. Om grunden skall renoveras eller lusthuset, det vet jag ej. kanske det skall flyttas till en annan plats på hembyggdsgården. Glömde o fråga för jag träffade en man som var ute med sin hund o vi brukar diskutera allt möjligt när vi träffas. Idag diskutera vi det amerikanska presidentvalet, konstigt va? Vi var djupt eniga i att det var en glädje för alla att Busch försvann! 
                                      Jag tänker på förre presidenten o republikanen Ronald Reagan som var väldigt uppskattad i världen under sin presidentperiod. Han har nog vridit sig i sin grav många gånger under Buschs styre.

Sen kom jag ner till hamnen så småningom. Där låg någon gummiaktig katamaranliknande båt förtöljd. Gick o fråga en i besättningen som jag såg var militär o fråga om jag fick fotografera. O det fick jag ju!  Fråga sen vad dom var för ena. Det visade sig att dom var från flottan i Karlskrona. Sen ville jag inte fråga mer. Tänk om dom var utsända från det "elaka" FRA för att signalspana? Sen gick jag som vanligt via kyrkogården hem. Det kändes skönt. Det här verkade ju riktigt krigiskt med flottan från Karlskrona i Askersunds hamn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0