Satt o vissla på ...toaletten


                                                         Rundan
ja, den gick bra trots småkrämpor. Vänster vad lite ansträngd o vänster höft likaså, men farten är bra ändå (Det blev ju rim) Påhemgyggdsgården är ju inte Klockargården öppen längre för kaffe o matservering men de skall ha julbord under adventtiden.Annars öppnar dom I april  igen. Inte en kotte var det som syntes idag o inget kvackande o galande.
 

Visst är det en fantastisk utsikt västerut från hembyggdsgården mot Vättern. På andra sidan sjön går bl.a riksväg 50 mot Motala som inte ligger mer än 4-5 mil bort. Södra Närke ligger ju inte så långt från Östergötland, nog bara 2-3 mil. O till Västergötland  är det bara ca 2 mil. Bilderna pratar sitt rätta språk som sagt. Det är roligt o visa dom! Ja, sen blev det strandpromenaden och hamnen där jag gick på den ständigt öppna toaletten(bra för äldre gentlemän). Där kom jag på mig o sitta o vissla mens jag uträttade det ena o andra. Kan det bli bättre!?
                                                                  Spel o sport
V-75 gick som vanligt! det är märkvärdigt vad det är svårt. Hästarna måste ha bli mycket jämnare. Jag går inte in på det, det är frusrerande särskilt då man tippar för andra(systrarna bl.a.)
                               Arsenal åkte dit mot ett mycket bra Aston-Villa. Men inte överger man dom man håller på, alldrig i livet! Det gäller att ta ställning här i livet både när det gäller sport o politik. O rycka på axlarna är till för vindflöjlar, tycker jag. Det klart det är väl enklast så?  O Real-Madrid fick stryk i spanska ligan, gläder mig! I kväll spelar Barcelona, det skall jag se liksom nu snart Ljungskile- Bp i kval till allsvenskan. Hoppas BP vinner!
                                 I ishockeyn fick Djurgården en pinne mot i år duktiga Skellefteå! Elitserien är i år otroligt jämn. det är en upplevelse att se ishockey i TV. Kanske den sporten som gör sig allra bäst i detta medium?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0