Motion o pension(ärer)


                                                 RUNDAN
Rundan gick alldeles utmärkt i dag i det vackra vädret. Höstfärgerna blir mer om mer påtagliga. Luften var frisk o torr. Full fart igen utan besvär!  Träffade en annan pensionär som jag ofta möter på min runda. Han har alltid hunden med sig Vi dryftade mest politik idag och jag förstod att en o annan "själsfrände" har jag! Men som sagt politiken är på Expressenbloggen! Vad mer, jo. Naturbilderna är från precis innan hembyggdsgården och utsikten från densamma. Där kan man se nivåskilnaderna i Askersund. Vättern i bakgrunden

             Fin utsikt, eller hur?

                                             SPF-MÅNADSMÖTE
Det har inte bara varit motion idag. I e.m. var det möte med pensionärsföreningen. Där var det kaffe, lotterier och hörselombudet som gav rapport från träff i Örebro. Men inte bara det! Några av oss spelade teater. Ett lustspel kan man nog säga som handlade om Lotta(damen i vitt) som gick i pension vid 65 års ålder. På bilden avtackas hon av sina arbetskamrater med den manlige chefen i spetsen, en chef som hade mycket brått till ett möte. Sedan pågick lustspelet med några ytterligare små akter.  Den sista handlade om när Lotta blev medlem i SPF och presenterades av ordföranden för resten av "församlingen" Stycket  var bra, alla tiders. Själv skall jag vara med på något till våren men det är då det. Ja, o nu vid 18:40-tiden har det regnat en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0