Regn,regn,regn....


Det här fotot är taget för flera veckor men då hade det regnat färdigt.
                                    SPEL O SPORT
Ja, inte blev det nånting på gårdagens v-75. Till o börja med gick det bra, men sen kom 3 som gick åt...., därav en ett lopp med en 48-oddsare. Det är svårt är så svårt o få in något trots att jag är med på större system med andelar. Det verkar precis som hästarna blir bättre o bättre tränade o därför blir det svårare i vissa lopp, jämnare. All right, att uppleva spänningen är ju mycket värt.
                                Idag spelar Trelleborg mot Kalmar i fotbollsallsvenskan. Jag hoppas att Kalmar vinner men det lutar åt oavgjort, särskilt om vädret fortsätter att vara dåligt. matchen går kl 15 o visas på tv4 sport. Imorgon spelar ÖSK mot Malmö borta.
                               NHL-ishockeyn igår var rolig att se mellan Ottawa och Pittsburg. Isen var tyvärr väldigt dålig i Globen men fullsatt var det. Pittsburg vann i förlänningen. Ikväll kommer returmötet i Globen. Hoppas Ottawa vinner!
                                              POLITIK
Det här får gå på politik. Att läsa tidningar nu för tiden är inte särskilt roligt. Mord, mordbränder, dråp, misshandel, väskryckningar, sömnproblem, lider du av dolda sjukdomar, problem med sexlivet, ät rätt idag som blir fel imorgon, kändisar hit o dit, m.m.
                          Sen är det ju lågkonjunkturen. Alla domedagsprofetior. Jag har då alldrig hört talas om någon gång innan  att världen har försökt dämpa nedgången på ett sådant vis som görs nu! Jag håller med om vad som  stod på Nerikes Allehandas ledare häromdagen. Där stod bl.a.:- Trots allt kunde det vara värre. Det handlar ju än så länge om pengar. Bevare oss från social oro o överreaktioner. Låt oss inte vara naiva och tro att vi är skyddade mot sådana. Det är därför viktigt att se till att krisen skildras nyanserat och sakligt-
                         Carpe Deum, ta vara på dagen. Jag kommer att glädja mig åt fin sport på tv i e.m. Sen får alla domedags profeter skriva o säga vad dom vill!
                            

Kommentarer
Postat av: John-Erik

Jo, visst var det svårt att få sju rätt på V75 igår. Jag köpte en Harry för 300:- i går och det blev bara två rätt. Jag hade räknat med en spik men den där idioten Harry lade till ytterligare två spikar och de blev inte lyckade. Nej, Harry ska man inte välja. Det är bättre att spela själv. Det blir inte så dåligt som Harrys spel.

2008-10-05 @ 14:44:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22700/
Postat av: ekblo.blogg.se

Håller med dig! Jag skall nu tippa det s.k. systertipset åtminstone till nyår. Vi är 5 st så det blir ett tips på 500 rader varje lördag. men det är ju förbaske mig svårt. Jag tror hästarna är bättre tränade överlag nuförtiden. Därför finns det många potentiella vinnare!

2008-10-06 @ 14:20:58
URL: http://ekblo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0