Usch, tortyr!


Ibland sätter ju vädret gränser för rundan. Efter en viss ångest i morse bestämde jag mig för att beträda detta tortyrredskap! Med musik på datan(rivig) genomförde jag denna motion på ett närmast "maniskt" sätt! Sedan följde styrketräning(lätt) inför ögonen på Kalla parakit som iaktog det hela von oben. Det var nog över en vecka sen jag var ute här i Askersund på en runda. Jag vägde mig ochså. O vikten var under min satta gräns på 85. 84,5  vägde jag, positivt!
                                                         FOTBOLL
Ösk vann ju igen! Slog ju Gais med 1-0. Sår här i slutet på säsongen drabbar ju skadorna lagen extra hårt. Så även Ösk. Men Ösk:s höst har ju varit alldeles suverän. Kan nu spela avslappat de sista matcherrna
Läste på NA:s resultatsida att Gronningen slagit Sparta-Rotterdam med 3-0. Gissa vilka som gjorde målen? Jo, Petter Andersson 2 och Markus Berg 1 !  Petter Andersson anser jag vara en av de mest lovande mittfältarna som Sverige fått fram. Landslagsmässig redan!!!  Som väl var slog Kalmar Djurgården. Vill absolut inte att Elfsborg vinner allsvenskan!
I eftermiddag spelar Chelsea mot Liverpool i Premier Ligue och därefter möter Ifk Göteborg just Elfsberg! Allt i Canal +
Sen är det spansk fotboll i kväll i tv4 sport
                                                     ISHOCKEY
 Djurgården ligger på plats 4!  Hv är ojämnt o Brynäs åkte på sitt 3 raka nederlag o Skellefteå leder Elitserien o Färjestad förlora hemma mot Rögle!  Världen är upp o ner! Men kanske Brynäs spelat av sig det mesta?
                                                    TENNIS
Söderling är i final i Lyon.  Det tråkiga dock är att vi knappt har nån mer av klass, åtminstone i singel. Jag undrar om dagens ungdom numera har viljan att träna hårt, riktigt hårt? En del skulle väl knappt hänga med mig!?
                                                   V-75
Tipset gick inget vidare. Bara 3 rätt. Dock var det positivt att jag hade en del högoddsare bland de 3 bästa. Jag försöker alltid spela med 3 spikar. Någon gång kan jag gå ner till 2. Brukar ha 2 s.k. säkra o en "känslo"spik. Ja, det är bara o köra sitt race här ochså. Att ha 2 hästar i ett lopp tycker jag inte om! Då tar jag hellre ställning o väljer 1 spik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0