Vardagen är ochså skön!


I f.m. skulle jag gå o få en spruta vaccin mot den mycket svårartade influensa som påstås komma på julafton. Skämt åtsido, jag har bara tagit en sådan spruta o det var på jobbet för 15-20 år sen. Men nu har jag ju blivit betydligt äldre så varför inte. Man skulle infinna sig på vårdcentralen mellan 10-12 för att få denna spruta. När jag kom dit stod Askersunds halva befolkning o köa. Enormt med folk. Nä, där gick gränsen. Gick till luckan o fråga om det fanns andra tider som man kunde få sprutan på. Jodå, mellan 13-17 i e.m. Så jag gick hem, bytte om och gav mig iväg på min runda i det mycket fina vädret. Hembyggdsgården o dess omgivningar var lika fina som vanligt, ankorna simmade fortfarande omkring i sin damm o en del människor mötte jag o pratade med,  bl.a. annat en mycket trevlig kvinna med såna här pippilottaflätor, uj, uj, uj. Ja, vad var det nu jag tänkte på. Jo, om nån timme ger jag mig iväg till vårdcentralen. Där lär ochså finnas folk att prata med som sagt!

Sen kom jag ju ner till strandpromenaden. De fyra ankorna gick omkring bland sina kusiner änderna. En del änder blev när jag kom gåendes rädda o flög(flyttande) mens de gamle vanliga knappt reagerade inte ens för hundar som gick där med husse eller matte. Fortsatte sen mot kyrkogården o hemmet. Vid kyrkogården träffa jag en SPF-kompis som undrade hur jag haft det i Simrishamn när jag var där för en månad sen. Själv hade han varit i Skåne nyligen.
                                                                   FOTBOLL
 Allt gick nästan "min väg" när det gällde fotbollresultaten. För Real- Madrid hade vissa svårigheter o slå bottenlaget Atletihco- Bilbao. Vann med 3-2 efter att ha lett med 2-0. Heja Barcelona!
                                         Ja, visst jag glömde ju. Vaccinerad blev jag ungefär vid 16-tiden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0