Spf för hela slanten


Ja, igår var jag på Spf i Örebro i egenskap av friskhetsombud för Askersunds Spf. För femtielfte gången hörde jag på föredrag om hur viktigt det är med motion, äta rätt, leva rätt m.m m.m.. Ja, hela dan gick åt i princip med bussresor, väntan o föredrag. Tyckte det var så fint här vid svartån snett bakom koncerthuset. Där ovanför satt jag ochså o vänta på bussen. Apropå Spf så har vi månadsmöte idag och där skall jag vara med o mannekänga för medlemmarna. Det är en affär i Askersund som visar upp sin höstkollektion. Jag tycker det har rört sig mycket om Spf hela månaden så nu får det va bra för den här månaden!
                             Det var skönt o gå ut rundan idag o koppla av Spf. Det är inte lätt o va profet för det här med motion. I somras stod jag o vänta rätt många gånger i hamnen då jag erbjudit mig att varje torsdag kl 10 "leda" en liten runda längs strandpromenaden o på samma gång beskåda fågellivet som krydda. Det var knappt några som kom. Det sociala var ju ochså med i bilden, fika på hembyggdsgården eller på borgmästarholmen o prata o ha trevligt. Men icke sa nicke.
All right det är upp till var och en! Men betänksam blev jag!

Kommentarer
Postat av: John-Erik

Hej, Håller helt med dig om vikten av motion. Den här tiden kan man kombinera svampplockning och motion. Att ströva i skogen är något av det mest avkopplande jag vet. Lycka till med ditt arbete för SPF.

2008-09-17 @ 18:46:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/22700/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0