Äntligen!


Det här ser ju ut som mina vanliga bilder av naturen i Askersund, men det finns en skillnad. På bilden finns faktiskt ett rådjur! Det syns tydligt på bilden när jag fyller upp data-skärmen men på den här bilden får man anstränga sig. Längst ner på bilden där vägen ljusnar o sluttar neråt står ett rådjur alldeles till höger om vägen o framför en sten! Den vita spegeln ser man ju på ändalykten. Tyvärr han jag alldrig zomma in. Det hade ju gjort skillnad! Jag har ju sett många rådjur här uppe få förstarundan men aldrig hunnit få upp kameran

Det här blev ju inte mycket bättre till bild men det här är årets första kanin på hembyggdsgården! Bara en sån sak!
                            Nere vid strandpromenaden fanns 2 ankor o 2 änder. Inte alls det stora antal som brukar finnas. Nere vid hamnen är det inte heller så många. Jag får hålla ögonen på det här. Va ere frågan om?
                    Rundan gick bra och årets varmaste dag blev det i e.m. så nu går jag ut på balkongen. Den har söderläge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0