En snabbis!


I går var jag med 4 SPF-kompisar på länets styrelsemöte i Örebro
                           När jag kom idag lyste årets första hibiskusblomma i köket. Den här växten(ja, trädet, busken) är 2 år. jag har ytterligare 2 som är 3 år. Dom har jag klippt o planterat om i år. Dom kommer att blomma lite senare, men dom växer så det knakar!

På rundan innan hembyggdsparken var det isfritt i den så kallade "mördarbacken". Lång o sugande!

Nere i hamnen såg jag olika sim-och dykänder alldeles in till kajen. Detta är en småskrakhona. Det bruna huvudet vägledde mig till det!

Det här blev ett bra foto! Synd att jag inte kan zooma in mer än detta. Här har vi i tur o ordning, en and, en gravand och småskrakhona

Och när jag kom hem, vem satt inte på sin nya favoritplats o tittade, jo Kalla. Ja, detta var en av snabbisarna i Jans liv. Nu blir det till att cykla o handla o lämna in v-75 systemet. Innan dess åt jag en god frukost med läsnig av Nerikes Allehanda. Jag äter sen frukost. Dricker kaffe o äter bara en kiwi innan jag går ut på rundan. Tack för idag. I kväll hoppas jag HV slår Färjestad borta. Matchen går på femman!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0