Inte mycket kvar!


På första skogsrundan ovan idrottsplatsen ligger denna ansenliga snödriva. Det är förhoppningsvis den sista snön man får se för säsongen. April kan ju vara lite lurig. Annars tycker jag att vi haft en fin ordentlig vinter här i Askersund med is intill strandpromenaden o en bra bit ut. Jag har sett pimplare, skidåkare o skridskoåkare o sådana som likt en annan gått stora rundor på isen. Hembyggdsparken har för det mesta liknat ett julkort. O jag har fått slita när jag varit ute på mina rundor. Men i desto finare skick är jag nu o snabbare går det
                                 Nu kommer ju det en härlig tid. På torsdag skall jag gå o äta dagens för första gången på Klockargården i hembyggdsparken i år. Det är ett populärt ställe! Sen blir det cykelturer till Tiveden, Tjälvesta Ängar, Stjärnsunds slott mm. I sommar hoppas jag kunna cykla till Örebro o till Hjo. Fina turer om man tar det lugnt. I slutet av maj blir det  bussfärd en dag med SPF till Billingenområdet(inte långt från Hjo). Stockholm 4 dar alldeles i slutet av maj. Simrishamnarna (klanen, kompisar) får ochså besök i sommar!. Sen kommer ju alltid sånt som inte är planerat. Sen i juli o augusti blir det mycket blåbärsplockning på eftermiddagarna. Äter forfarande av dom jag plocka förra säsongen. Ochså rundorna förståss. Men på sommaren är dom inte  riktigt så strukturerade som övriga årstider. Men tänk vilken kondis jag skaffar mig till sommaren. Hä bara o njuta! Njuta, ja! Jag tänker på när jag sitter på Medborgarplatsen på söder i Stockholm med en av mina Skånekompisar Lars o röker(endast feströkare) o dricker öl o snackar med folk. O vilket härligt hotell vi bor på i närheten av Klara kyrka, Columbus. Vi har bott där så många år så vi blir varmt välkomnade av den trevliga personalen när vi kommer på vårt årliga besök. Tiden går så j-la fort! Jag kan inte fatta att det är nästa månad. Annars får man väl säga som de förnuftiga, Carpe Deum. Men vad vore livet utan förväntningar o förhoppningar!
                                     De fyra ankorna är fortfarande försvunna, inte mycket änder heller. Rundan gick bra. Vardagen är heller inget fel på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0