I huvet på en "gammal gube"


Det här är ju en lite yngre "gube" för det här kortet är taget för minst  två år sen. När jag går på min runda så tänker jag på allt möjligt o det är inte mycket negativa tankar som kommer precis! Att jag tänker extra mycket på mina barn-barn i dessa dagar är ju inte så konstigt, jag fick ju ett åttonde här om dagen! Sällan är det nån "snyft eller nostalgilängtan. Sen har jag ju satt ner foten när det gäller att flytta till Örebro, satt mig i bostadskö i det kommunala bolaget. En dag skall jag ringa till privata bostadsbolag och höra efter och anmäla mig. Det blir när det regnar!  Det verkar som om det byggs för lite bostäder i Örebro. Men i nybyggen verkar lägenheterna vara väldigt dyra. All right, jag sitter inte i sjön som det heter! Sen har jag ju sport i huvet. Mest fotboll och ishockey. Världens bästa "entusiasm och spänningshöjare" Ibland tänker jag på vad jag skall skriva på min expressenblogg. Det brukar bli spontant, har inte skrivit ner något innan. Ja, sen tänker jag på mycket annat. Jo just det, nu är det inte mer än en månad, eller nått, tills elitserien i ishockey börjar o det är en höjdare! Ishockey gör sig väldigt bra i TV, tycker jag. Förra året var det 3 matcher i veckan! Alla tiders!

Ja, när jag nu tänker på mina barn-barn. Jag har nytagna kort på dom sen i somras. Jag har nu 6 av dom som är pojkar o 2 som är flickor. Ja, en av sönerna o hans familj har ett fosterbarn, hon skall ochså med!  Börjar med den äldsta damen, hon heter Fia o är 18. Jaa, jag är så stolt över dom hela "högen"!. Sen kommer de andra på bild när jag känner för det!

               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0