Nöjd, tacksam o en hel del stolt!

Idag har jag varit hos min nya doktor på f.m. Han har privatpraktik och blodprover tog hans sköterska för halvannan vecka sen. Förra året var alla värden på blodtryck, kolestorol, blsr o sköldkörteln m.fl alldeles utmärkta. Ja nu hade det gått ett år som sagt. Frisk känner jag ju mig men jag blir ju inte yngre o yngre fastän jag inbillar mig det ibland i entusiasmens tecken. Nämnas kan att jag medicinerar mot det "onda" kolesterolet som ju är ärftligt, enbart motion hjälper inte i mitt fall. Jag medicinerar ochså mot brist på sköldkörtelhormon
                       Att jag känner mig frisk o på allerten kan ju ingen ta ifrån mig men ändå, fötterna på jorden. Så lite spänd var jag när sköterskan kalla in mig o efter en stund tog bltr, liggandes o sittandes. Blodtrycket var utmärkt och undertrycket superbt i båda fallen, 70 ! Doktorn som satt vid datan kom sen till britsen o lyssna på lungor o hjärta, ingat fel. Sen gick jag och satte mig framför honom vid skrivbordet o han gick igenom värdena på blodproven. Kolestorol bra, blodsocker bra, sköldkörtel bra, m.fl rutinprover. Alla tiders!!!!. Och sen  visade sig att sköterskan tagit PSA-prov(prostatacancerprov) som jag alldrig fått taget förr!  DET VAR ALLDELES UTMÄRKT!  Ja, förstår ni vad glad jag blev över detta! Jag har ju inte ungått att läsa allt möjligt om prostatacancer i tidningarna och även haft folk som jag känner som drabbats av denna lömska cancer.
                     Stolt var ordet. O jag är stolt över att jag går in för min motion o aldrig ger mig. Och som doktorn sa när vi var klara, Fortsätt motionera du, det är mycket viktigt för hälsan! Doktorn verka alla tiders så även när jag flyttat till Örebro så kommer jag att gå till honom. Då kan jag ju passa på att ta mig en runda i den lilla, vackra staden Askersund dessutom! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0