Örebrofärden dag 4 17/8 2


Sen på kvällen blev det fotboll. Matchen ÖSK-Djurgården. Förutom undertecknad, Rolf och hans svågrar Sören o Rolf, så var ochså Sven-Arne med den här gången. Rolf o hans svågrar har årsabonnemang o samma platser alltid så Sven-Arne o jag satt en bit ifrån. Matchen var inte så där bra, Djurgården hade ett visst spelövettag men Örebro gjorde målen! 2-0 blev det! Dom som spela under sin förmåga tycker jag var de båda kantspringarna Bassombeng o Pourokara vilket gjorde att Kim Olsen blev för ensam. Dock är det en styrka att vinna trots att spelet hackar, tycker jag!

Efter matchen gick vi på en resturang o drack öl o hade trevligt. Ett par blev det allt. Rolfs svågrar sitter till vänster o "lekkamraterna"  Sven-Arne o Rolf mitt i mot. Sen gick vi hem till Sören o Margareta som inte bor så långt från Berhn Arena. Där var ochså, väntande på oss, Rolfs andra syster Sigbritt o hans fru Ann-Marie. O där drack vi mer öl o pratade om allt möjligt. Ibland blir jag så j-la kissenödig när jag ölar(inget ovanligt) så jag hann med några toalettbesök ochså. Men jag säger som en kompis sa en gång "du skall vara glad att du KAN kissa".
                            Jag tror inte vi körde hem förrän vid ett-tiden. Ann-Marie fick köra. Sen har jag för mig att vi tog vars en whisky innan vi la oss. Och nästa dag var det hemfärd mot Askersund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0