Trevlig cykeltur o trevliga vänner!


Idag cykla jag till mina vänner Torsten o Vivi-Ann i Hammar. Som vanligt cykla jag via Åmmeberg och en bit på vägen mot Zinkgruvan. efter några kilometer kommer jag till en skylt som det står Hammar på o där viker jag av på en grusväg. Bilden är tagen mot sjön Åmmelången på väg mot Åmmeberg.

Tll slut kom jag fram till mina vänners hus. Här under pilen satt vi och drack förmiddagskaffe och sen åt vi  middag. Efter middagen,tror jag det var, satt Torsten o jag o prata under pilen o plötsligt kom en liten fågel med ett väldigt skrik farande in bland benen på mig o sen vidare. Vände huvet snabbt åt höger o då såg jag en sparvhök i full fart på samma håll. Jaa, det blev nog den lilla fågelns sista färd!

Vivi-Ann o Torsten har en väldigt fin o välskött trädgård med många blommor o andra växter. Rik färgprakt!

Jaa, o här har vi det charmanta värdparet. Vi har så roligt tillsammans. Torsten och jag är ute o fotvandrar ibland! Vi har bl.a. gått halva Vasaloppsspåret för några år sen!

Tiden går så fort så innan jag visste ordet av var kl 17 o över det, så jag tog farväl av värdparet och cyklade ut på riksväg 50 för vidare färd mot Askersund: Vid Stora Hammarsbron rasta jag nån minut o kom o tänka på att det var inte länge sen som jag satt här med mina Örebrovänner , Rolf o Ann-Marie o åt medhavd matsäck o beundra den storslagna utsikten.

 Sen fortsatte jag i bra fart(hade medvind) mot avtagsvägen till Stjärnsunds slott, vek ganska fort av på cykelvägen till Askersund. På bilden ser ni grusvägen som går längs Vättern. Fotot är taget mot Askersund. Skulle tippa att det är en 3-4 km in till stan. Och när jag kom fram till hamnen så var det ganska mycket folk där bl.a. en del äldre motorcyklister. Pratade med någon av dom och berättade at jag själv haft en Yamaha Virago 1.100 kubikare. Dom görs ju inte mer sen några år men mannen prata om att han ser dom ganska ofta och att dom verkar var ganska eftertraktade. Ja, sen cykla jag hem längs strandpromenaden

Ja, lite sugen blir jag när jag ser glidare. Det här var min och den köpte jag 93-94 på Oves Motor i Sölvesborg. Tappade intresset en aning o sålde den år 2000 har jag för mig. Det var en bra cykel o märket var som sagt Yamaha och modellen Virago 1 100 kubikare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0