Min allra första kamerabild från Askersund.


Jag köpte ju en kamera på hösten 2006 och den här bilden är den första i denna bloggs bildarkiv. Togs av "Data-Stefan". Idag blev det ju en runda med efterföljande yoga. Vädret i Askersund präglas av "råhet" så det gällde att snabbt bli varm i kläderna. Som vanligt studerade jag fågellivet vid strandpromenaden. Kråkerna är roliga att studera beroende på att dom för det mesta bara är 2 st tillsammans. Kajorna är så många så att det är svårare att koncentrera sig på dom. Idag "fick" jag gå ganska nära kråkorna, ca 5 meter ifrån. O det är inte ofta. Men skall man ta upp kameran då sticker dom. Vet ni fresten att det finns svarta kråkor. Dom kan väl dyka upp i södra Sverige men är vanliga i stora delar i Europa o Asien! Svartkråka o gråkråka. Jag försöker härma kråkorna, det är inte så svårt. Svarar gör dom men närmare kommer dom inte.
                         Ja, minsann, då var det helg igen. Det är attan vad tiden går fort. Det är en spännigsökning när det blir helg! V75-tipset som jag skall titta ordentligt på, tv i morgon. Skidor blir det och fotboll. Jaa, ochså "På Spåret" ikväll. De nya programledarna fick på "huden" i nån tidning o insändare. Förvåna mig inte! I det här landet går det inte att ändra på nått. För mig är det lärorika fina konceptet det viktiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0