Oförtrutet vandrar guben vidare mot det nya året!


Ja, så är det ju bara! Det finns inga genvägar i att hålla sig fräsch vare sig man är gammal eller ung. Det gäller att"kröka rygg i alla väder" även om man drabbas av motgångar eller allt inte är som förr?! Ibland upplever jag att det gnälls över allting, ja, det här med stekta sparvar och skylla på alla andra utom sig själv särskillt i otider!?
                   O alla som gnäller över pensionerna. För dom som har "kass" pension så finns  bostadsbidrag och särskillt bostagsbidrag vilket gör att blir det 200 kr mer eller mindre p.g.a. skattehöjning eller skattesänkning så "reglerar" bostadsbidraget detta. Bidraget sjunker eller ökar efter pensionens storlek. Det där låssas politikerna inte om! Inte heller de gnällande pensionärsförbunden! Skall man t.ex. flytta o söker en dyrare lägenhet så  är det bra att veta det där med att man kan få bostadsbidrag. Jag tror gränsen går vid 5.400 i månaden. Över den hyran ges inget MER bidrag. Fotot är från hembyggdsgården!

Vid strandpromenaden har ju isen lagt sig, så där fanns inte en enda and! Alla kvarstannande änder med de 4 ankorna hade flyttat ner till hamnen  Det var en stor flock där det fortfarande var isfritt. Och så fort jag(och andra) dök upp så kom dom flygande till kajkanten. Mat i sikte? Nä, inte idag, tyvärr!

Jag gick en långrunda i dag. O den brukar ju gå förbi Kvarnbacken. Lite nedanför på hemvägen går denna lilla bäck. Riktigt vinterlikt o härligt var det idag o en vit jul får vi. Det har jag önskat mig. Det skall väl inte regna o vara plusgrader när det är vinter!! Ja, när "domedagsnissarna" ser den här bilden så är väl inte det bra heller!? Men det är ju faktiskt så att alla naturexperter inte tror att "jordens undergång är nära"
                         Nu skall jag gå och julhandla, idag på Netto och i morgon på Ica. Jag har tänkt mig att ha en fin och fröjdefull jul i mitt eget hem och riktigt smaska "godsaker" o göra det skönt för mig! Ut o reser o cyklar långt gör jag när det blir sommar, då är det roligare o träffa släkt o vänner! Det blir mer "spelrum" liksom!
                        Nått annat jag bl.a. ser fram emot till helgen är Juniorvm i ishockey i Kanada under helgdagarna. Sveriges matcher går i SVT 24 o kl 20. Bra tid!
                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0