Alla tiders, nu kom ochså solen!


Det är ett tag sen solen var framme i Askersund. En vecka sen, kanske. Vilket ljus i det snöiga landskapet! När man går sådana här rundor då står tiden liksom stilla. O klaga är en sak men konstatera är mycket bättre. I morse kändes det lite segt för jag har motionerat rätt hårt den här veckan och intensfierat min träning med hantlar. Den träningen går ju inte o köra varje dag. men 3 dar i veckan blir  det. Motionerar gör jag 5 dar i nästan alla väder. Det kan bli 4 ochså. Men det dröjde hur som hellst inte länge förrän jag piggna till. Bilden visar den nyspolade bandybanan. Det var -9,1 när jag gick ut så banan frös nog till fort.

Sen blev det den vanliga rundan genom närliggande områden till  Statsparken. Den här bilden visar uppfarten till Hembyggdsgården. Men jag lämnar den här och går ner mot vattnet o strandpromenaden.

O här kom jag ner och förstod att här kan bli ett fint foto. Solen kom fram ur diset, roddbåtarna. Längre fram ligger ett bad. Det är omklädningshuset som skymtar. Jag föredrar dock badet på Borgmästarholmen, har alldrig badat här. sen vände jag helt om och började gå längs strandpromenaden innåt stan o hamnen där promenaden slutar.

Här längre ut gick jag ju igår. Här ser man ochså solen resa sig ur dimman eller diset. Det är nästan som jag blir bländad när jag tittar på fotot. Ingen dum bild!

 Nere i hamnen lägger sig isen mer och mer. Andflocken rör sig dock i vattnet emellanåt så än har dom lite öppet. Men i natt skall det ju bli uppåt -15 så det blir till att simma mycket!  Dom 3 ankorna såg jag inte till. Det tycker jag inte om. har liksom kollat upp dom i 2 år snart. Så länge sen är det som jag såg dom första gången och senare fick jag reda på att dom hade rymt från en gård utanför Askersund. Jaa, det stod i tidningen att den ene som var vit skulle vara en albinoand men sen kom ju sanningen fram!  O nu är jag ju hemma o har styrketränat o ätit frukost o tycker att jag inte har nått o klaga på. Däremot konstaterar jag och framhåller vad jag tycker om o inte tycker om på Expressenbloggen o en annan seit! Det njuter jag ochså av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0