I dag var det "isigt"..


I dag gick jag ut under den föresatsen att vandra på isen utanför Askersund. Jag brukar vika av åt höger nere vid villorna och sedan mot skogen. Det blev lite paus i skrivandet! Var och tittade på damernas storslalom med Maria PH. och Anja. Konstaterar bara att  Maria kom in på den bästa placeringen hittils i Vm, bland de 10 bästa!
 Var var jag nu? Jo, det här området på fotot kallas för Lingon o blåbär p.g.a. de röda o blåa villorna. Ganska trevligt område, tycker jag! T.v. skymtar man den gamla riksvägen mot Örebro. Den nya går ju utanför stan och har nummer 50!

Gick igenom skogen bortanför bandybanan och kom ner på isen På Alsen(Vättern). Sista biten på Vättern kallas ochså för Alsen. Hela Alsen är is -och snötäckt bland holmar o skär. Jag gick  en bit ut och sedan vek jag av västerut mot Borgmästarholmen.

Här har jag kommit en bit på väg och man kan ju se vilka klippor o berg det är längs stranden. Jag mötte inte mycket folk, Det var bara jag som gick på isen. Ja, det är ju inga problem med den, det är till och med upplogade små vägar som man kan gå på! Här ute är det mest sommarstugor som ligger.

Men lite senare så kommer ett rätt stort bostadsområde. O här i närheten nånstans ligger ochså Hembyggdsparken.

Sen gick jag ett stycke tills jag kom i närheten av Borgmästarholmen. O där tog jag detta foto in mot stan. Där kan man se det gamla vattentornet till höger. Till vänster om det synsns tornet på den vita stadskyrkan. sen allra längst till vänster skymtar Landskyrkans torn O sen är det ju en del av strandpromenaden som går inne vid stranden.

Sen vek jag av igen uttåt mot sydost. O det blev en ganska lång bit på en upplogad bred väg o där kom det några killar med långfärdsskridskor och lite senare en man med en Golden rettriver. Här passade jag på att fota mot Stjernsunds slott som syns mitt på bilden vid strandkanten. Där kan ni tro att det är fint, särskilt på våren o sommaren. Sen vände jag på klacken och gick mot Borgmästarholmen igen o därifrån på en mindre plogad väg som gick in till strandpromenaden. Där mötte jag en man och jag sa, vilket fint väder idag! Ja, men det är ju ingen sol sa han!  God natt tänkte jag säga! Ibland är det f-n o va entusiast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0