Sitter här o väntar...


                                  Ja, i eftermiddag skall jag gå styrelsemöte SPF. Städa(dammsuga) skall jag göra innan. Det skulle komma mycket snö här i mellansverige men det har nog ändrat sig! Är inne o tittar på mina bilder i datan o dom är inte dumma. Den ovan är från Fagertärn inne i Tiveden mot Västergötland till men sjön ligger i Närke som sagt. Här är ju väldigt vacker natur ochså. Tyvärr verkar det som om de röda näckrosorna minskar i antalet. Jag var där med kompisar imkring 1 augusti, har jag för mig.

                                 Den här bilden är från Motala motormuseum där ett gäng SPF:are var i slutet av augusti. Bilen har tillhört Gustav V och är från 20-talet tror jag det var. Kungen använde den iallafall som jaktbil. Chauffören står väl o väntar på honom o han har nog väntat länge o lär stå där ännu!
                                  Ikväll är det hockey från elitserien på Canal +. Det ser jag nog mest fram emot idag. Det är Frölunda som möter Brynäs. Hoppas Frölunda vinner. Nä nu får jag gå o dammsuga! Parakiten Kalla sprätter frö omkring sig så visst är det nödvändigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0