Ja, vem är det här?


Sitter här  vid datan o tittar mellan idrottsevenemangen. Just nu har jag sett damernas massstart i Tour De Skie o som vanligt vann Kuitunen när det gäller klassiskt o ingen sprint. Det är som upplagt för finskan i år. Hon har rätt bra försprång inför klättringen i morgon i jaktstarten. Men det är fristil så man vet aldrig. Kanske den andra finskan, Saarinen hinner i kapp. Apropå Virpi Kuitunen så är jag lite dubbelbottnad. Visst, gamla synder o.s v. men hon har ändå varit avstängd för doping 2001 o i 2 år. Jag tycker det förtar en aning av entusiasmen när jag ser henne vinna. O finnarna o finskorna har ju dopat sig mycket på 2000-talet.
                            Idag har jag gjort en v-75 för 50 spänn och även köpt en Harry för samma summa. Det blir ju ochså nån sorts tävlan.  Nästa evenemang är herrarnas jaktstart 15:20. O sen kommer det slag i slag  V-75 loppen, ja apropå v-75 så ringde svågern Erland in "syster"tipset precis, Ishockey Frölunda- Linköping och dagens höjdare?, semifinalen mot Slovakien i JVM i ishockey i Kanada. Kanske hinner jag se lite spansk fotboll ochså. Ligan sätter i gång idag efter juluppehållet.
                        När det gäller vädret så fick vi 1 cm snö till i morse. I morgon skall det bli "attans" kallt  såg jag på SMHI:s seit!
                     Ja, vem damen på bilden är? Jo det är Anna Haag som gjorde ett bra lopp på damernas jaktstart i dag och nu ligger på 9 plats inför morgondagens jaktstart. Hon bär fanan högt nu när Kalla inte tävlar på Tour De Skie i år. Men förra året vann hon ju! Anna är bara något år äldre än Charlotte och verkar i det närmaste lika lovande. Som vanligt så grasserar förkylningar hos det svenska laget. Hälften av laget har väl åkt hem redan! Foto Bildbyrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0