Frågan är om dom hinner flytta in?


På min färd genom hembyggdagården såg jag att nåra ankor kommer nog inte i år, tyvärr. Dammens modernisering hinner nog ej bli klar. Frågan är om kaninerna hinner flytta in i de nya burarna. I september brukar dom hämtas av ägarna tro jag! Men det är alltså bara ankor som fattas i år, annars är det som vanligt!
                              Nere vid hamnen har det kommit in en flotte där servering skall förekomma. Glömde o fota. Det är många som skall ha sina inkomster i hamnen o kanske för ett helt år! Hoppas det blir mycket turister i år!
                         Värmen har jag inga problem med! Gick snabbt på rundan idag. Dock solar jag mindre än jag brukar. tar det lugnt med stekandet. Hinner nog bli brun ändå!
                           Problem har dom nog med åska över Vänern o i Karlstad- Mariestadsområdet. Även över Mora åskar det duktigt. Det är många åskväder som är igång. Jag räkna ut att det närmaste är ca 8 mil från Askersund. Men det kan ändra sig snabbt. Jag har lagt märke till att just Karlstad , Mora, Jönköping o Växjö-området är drabbade här i södra o mellansverige. Jag är glad att modemet är ett minne blott till datan. Nu har jag "riktigt" bredband! Modemet var ju så känsligt för åska!
                               För övrigt så vann ju Dementieva sin kvartsfinal igår. Det innebär att det är 2 amerikanskor o 2 ryskor som möts i semin i morgon. Jag tror det var Safina mot Serena Williams och Dementieva mot Venus Williams!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0