Katten ochså, jag glömde ju katten!


Det var ju besök på Kinaparken i Bastedalen igår. På en av paviljongerna huserade en katt som såg lite annorlunda ut, Lite annorlunda klippt bl.a. Katten var så kelen så den höll på o rullade runt i ett så det var svårt o få en bild när den stod still o var upprätt. Den var klippt? så den liksom hade en man och var väldigt "smal" över magpartiet. Lite klippt? som ett lejon. Men det är kanske så här som en kinesisk katt ser ut ?

Getterna är kul att fota, mina favoriter på hemnbyggdsgården är dom! Annars syntes ej en enda tvåbent varelse till på gården. Dom var väl o åt frukost eller tog en fikapaus.

 Vid strandpromenaden en bit ut såg jag sommarens första kanadagäss, vad det nu betyder ? Vad jag har lagt märke till i år är att jag sett ovanligt lite doppingar i vår och i sommar. Och i vassen  nedanför kyrkan har jag bara sett ett enda bo!  Har inte sett så lite doppingar sen jag kom till Askersund!
                                 Motionen gick bra som vanligt. Inget att klaga på! Nu blr det till att plocka lite blåbär för dagen. Får inte ner mer i frysfacken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0