Idag blev det full fart!


Jaa, det går aldrig o komromissa med en sån sak som motion. Det är bara o sätta ner foten, frusta som en tjur o köra igång igen. Hälsa är ingenting man kan kompromissa med, tycker jag. Sen får man mycket annat gratis på köpet, natur o djur t.ex. Vaktmästarn på hembyggdsgården har en supporter i fåret Dolly. Nä, jag vet inte riktigt vad lammet heter men det står på affischen på staketet tror jag.

Här har vi lammet som blev lite reserverad när jag skulle fota det. Jag skall försöka bekanta mig lite med lammet nästa gång!

Här arbetas det med stängslet kring ankdammen. Ankorna skall få mer gräs o land att röra sig på, större område. Och dammen kommer att komma ännu mer till sin rätt, enl. de som jobbar med det hela.

Nu har båtarna börjat o lägga till vid bron mot Borgmästarholmen inför sommaren. O fiket på ön har öppnat sen några veckor. Så det blir nog ett besök på lördag f.m. Kanske blir det nån slags frukost.
                                 Ja, sen har vi ju sportkollen. Mycket glädjande med tennisen i Paris, Robin Söderlings finalspel mot en fantastisk Federer. Federer blir nog snart etta igen i världen. För mig har han alltid varit nummer ett!  Daniel Bertas vinst i juniorfinalen, endast 16 år gammal,är ytterst glädjande. Herrtennisen i Sverige är på gång igen?! Damtennisen är det desto sämre med. Jag tror inte damerna vill träna så hårt som behövs för att nå toppen. Men det finns inga genvägar.
                              Fotbollen ja! Det räcker bara med att konstatera att Sverige bara gjort 2 mål! på 5 matcher. Och laget är nog inte bättre än den 30 plats dom har på FIFAS ranking! Bort med dom här "långbollsprofeterna" Lagebäck o Andersson. O en Zlatan gör ingen sommar!
                            V-75 gick inte heller, 4 rätt! Men där är jag inte orolig! Det blir fler vinster nu när jag tippar mer "seriöst" o har slopat Harry(Boy).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0