Strandpromenaden, alltid aktuell...


Ja, för mig är den o för många andra. På sommaren mest sitter ochså turister o spanar ut mot holmar o skär. Det gör jag ochså ibland när det är varmt o skönt. Jag tycker om att se ut mot skärgården. O bara titta ut mot en massa vatten ger mig inte samma tjusning.. Det beror väl på var man är uppväxt. I Stockholm finns det skärgård, i Örebro finns det holmar o öar i Hjälmaren, till och med i Svartån. I Luleå finns det skärgård. Vättern t.ex är inte ödslig o titta ut över nån stans! Där ser man ju den andra sidan var man än är! På bilden kan man längst bort ana riksväg 50. Alltså är bilden tagen sydväst åt ungefär.

Ständigt dessa änder! Ja, men för mig är det ett kärt motiv. Nästan alldrig rädda, avslappade o medvetna!

Här har vi en gammal bekant! Den vita ankan som blev "beskylld att vara en "albinoand". Fjällan är den som syns längst bort. När det har regnat syns diverse olika fågelsorter leta mask i gräset. O det här är inte gräsänder för ingenting. Gräs är väl deras huvudföda. Även på vintern kan jag se dom beta gräs.

Den här andhonan har som synes 2 ungar. Har troligtvis haft fler. När dom är riktigt små så åker nog en del dit. Men jag har följt en annan flock ochså. Den består av 5 ungar.  Hanarna drönar nog omkring o förlustar sig. Eller ochså har honan kört iväg dom. Ja, sånt händer ju i de bästa familjer!?
                                        Idag går ju V-75 på Kalmar. Sitter o väntar på svågerns tips. Han ringer snart! Sen i kväll blir det Italien- Brasilien i Konfederations Cup i Sydafrika. Ja, tänk! Det är bara ett år kvar till fotbolls-vm. Har "bara" varit på ett fotbolls-vm, det i Tyskland 2006. Vem vet kanske jag får in nått på tipset så jag kan åka till Sydafrika 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0