Vad väntar bakom kröken?


På min väg förbi idrottsplatsen tog jag detta foto. Sommarlovet har ju börjat o barnen såg så glada o spralliga ut efter sin jakt på den enda bollen. Jag har alldrig sett så mycket barn på samma gång jaga en boll! Vilket roligt kaos! O vädret idag var ju betydligt förbättrat. O det gjorde ju inte saken sämre!

Jaa, vad väntar bakom kröken? Nån som dyker upp som man minst har anat. En varg kanske eller annat djur.
 Men det kan ju ochså vara nån man plötsligt saknar o man tänker på. Eller är det ett klezmerband som spelar gladlynt musik med en viss melankoli som kommer gåendes?
                               Men på nått vis tycker jag det är spännande att tänka tanken. Positivt är det!  För mig är spänning en slags ovisshet. Inte tycker jag det är spännande med total koll o trygghet i tillvaron. Varje motionsrunda är för mig en utmaning. För mycket av trygghetssyndrom pacificerar en människa. Tänk om det o det skulle inträffa. Det kan inget trygghetssystem i världen förändra. Om man är medveten om det så kan man anta utmaningar på sitt sätt o förändra sin tillvaro, tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0