1 vecka går fort!


Ja, idag var det nya vårbilder. Och visst har det ändrat sig på hembyggdsgården, mindre snö o mera vatten. Nu har det varit - i natt så all snö gick inte bort som jag trodde. På promenadstråket genom skogarna var det om möjligt glattare än någonsin o det hade gått att åka skridskor på vissa ställen. Så jag fick hålla tungan rätt i mun. Ibland kunde jag gå vid sidan om där det var grönt!
                      Nere vid strandpromenaden hade pölarna frusit till is. När jag tittade ut mot stranden simmade en gravand o en dopping tillsammans i en öppning i isen helt nära land. De dök antagligen efter fisk. O jag fick ju syn på årets första dopping! Man kunde verkligen kalla "paret" för omaka, ingen som helst likhet i färger och doppingen var mera smäcker!

              Så kom jag hem o tog foto från balkongen. Här syntes verkligen att snön försvunnit mycket i veckan!
                             Rundan gick bra o snart skall jag gå på SPF:s(pensionärsföreningens) månadsmöte  där en trubadur från Östergötland skall underhålla. O sen skall jag gå och handla nytt virusskydd, samma som jag haft i 3 år. Hittils i år har det enl. statististik tagit bort 30 virus på ett år + annat skit! Funkat mycket bra! Har inte haft nåra problem med datan sen jag köpte den. varken i driften eller ang. virus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0