Kalla har blivit ostoman!


Jag har haft tålamod med min parakit Kalla. Jag är väl ibland en sån person som tror att allt ska gå på"en sekund" i entusiasmens tecken. O det har ju säkert sina för-och nackdelar som allt annat! När Kalla kom till mig fick jag vid ett par tillfällen jaga ifatt henne för att få in henne i buren som hon flygit ur p.g.a. blivit skrämd av nya ljud. Då var hon inte utanför buren som nu. Hon tyckte naturligtvis inte om när jag fick ta henne med mina handskförsedda nävar. Men tiden går och nu 8 månader senare, ungefär, äter hon mat från min hand. Börja göra detta igår! Ost gick hem med en gång!. Papegojor är ju egentligen allätare så jag skall pröva med annat.Paprika går ochså bra, kom jag ochså o tänka på. Men det har jag alltid fastsatt på en gren till henne! En absolut framgång är detta! Det är lustigt, fåglar kan faktiskt bli "förlägna". När jag pratar med henne, försöker lära henne att säga"pappas pippi" som jag tycker låter"fågelbra" så att säga, så börjar hon att putsa sig för fulla muggar o se ointreserad ut. Det kul med djur, även ute!

Med all den snö som kom igår i Närke o på andra ställen så kan jag säga att mer snö än nu har vi inte haft den här vintersäsongen som har varit ganska lång. Man kan nästan säga att det var snöstorm igår. Problem på vägarna runt Askersund t.ex.. Vad det här sista knäppen nu då. Nu kom solen fram o då kommer mycket att smälta bort idag, för det är + 4 ute!
                          Vilken sportdag det kommer idag! Hästar, skidskytte, slutspelet i ishockey och framförallt VM-kvalmatchen mot Portugal i Portugal. Går  på kanal 6 såg jag o sändningen börjar 21! Vad jag inte tycker om är att enl. tidningen Lagerbäck börjar med Anders Svensson som varit skadad länge. Källström skall väl börja på bänken som vanligt. Om han nu inte vill ha med honom så kan han ju ta nån av bröderna Elm åtminstone. Måtte dom här 2 tråkmånsarna till förbundskaptener  försvinna snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0