Klart det blev en runda som vanligt!


Det var ingen vårvind ute idag precis, men soligt. Jag träffade en av damerna som går på rundan och hon berätta att jägare varit ute o letat efter ett skadeskjutet djur p.g.a. blodspåren för en vecka sen men tydligen inte hittat något. Deras teori var att det var en lösspringande hund som blivit skadad?! Tjaa, jag tyckte inte det var några spår av nån hund!  Damen prata ochså om att precis innan vi träffades hade hon träffat på 6 rådjur som stod o titta på henne på mycket nära håll. Hon hade sagt till dom, ni kan ju inte stå så, ni måste ju vara lite rädda!  Tydligen lyssnade dom på henne för när jag gick förbi stället så såg jag inte ett rådjur. Jag hade kameran i högsta hugg, synd! Apropå djur så finns det lodjur i Askersunds omgivningar. I Nerikes Allehanda stod det i dag, med bild, att det hittats ett rådjurskid med huvudet avbitet. o kroppen var fortfarande varm. Huvet var alltså försvunnet. Enl uppgift så gömmer lodjuren delar av villebrådet, bl.a. i träd! Lodjuren har ju stora tassar. Jag tror jag har sett stora kattliknande spår i snön när jag gått på första rundan innan hembygdsparken. Ah, det var kanske från en snöleopard! Som synes förstärker dom stranden vid promenaden!

Det är minus på nätterna. Nu har solen på dagarna smält snön på isen, som "förstärkts", så den bär fortfarande. Jag såg en pimplare som satt rätt långt ut. Igår promenera folk ochså på isen, som sagt.
                                   Rundan gick bra. Idag har dom lagt in bredbandsanslutning i lägenheten på uppdrag av Telia o Askersundsbostäder. Jag har ju bredbandsmodem från Telia så att jag kommer nog att höra av dom. Det är många lägenheter för dom att lägga in i men mannarna gjorde det jäligt smidigt. Uttaget sitter i hallen bara 2 meter från datan som jag har i sovrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0