Vad var det för sort?


Detta är ett talande motiv över den unika naturen i STADEN Askersund, Här har jag inte gått långt på min första runda, den som börjar vid idrottsplatsen. I går kväll kom det några cm snö igen och det har varit minus i natt. Enligt SMHI så skall det ju bli mycket + senare i helgen, så att då lär det bli slabbigt över allt. Men visst ser jag fram mot våren.!

 Här håller en del av änderna o de 4 ankorna i hamnen till när det är isfritt.. Det här är vid strandpromenaden alltså. Den här anden var rätt skygg och hade en vit fläck på bröstet o var enfärgad. Ingen annan fågel fanns i närheten. Jag titta precis i fågelboken. Nån andfågel med det utseendet hitta jag inte. Kan vara nån blandn. av anka o and kanske?
                             Vad tänkte jag på idag på min runda då? Joo, att jag skall gå och handla idag, lämna in v-75 tipset. Titta på antikrundan här på nätet på SVT-play. Ja o ikväll kör ju kvalserien i hockey i gång. TV4 sport skall visa Leksand- Södertälje. Jag tror Södertälje vinner men det är ju en serie med dubbelmöten och med följande lag tror jag, Leksand, Södertälje, Rögle, AIK(som jag håller på), Västerås o Växjö...och, jag har nog glömt nått?. Sen blir det en massa sport i helgen på TV. För min egen del har det gått väldigt bra med sportandet i veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0