Bland tomtar o troll o andra figurer!


. Idag körde några av oss SPF:are norrut för att vandra i skogen o ta oss
en kopp kaffe på ett lämpligt ställe. Tomtar o troll har man ju läst om men
att vi skulle komma mitt in i där dom höll till det hade vi ju inte trott!

I en glänta uppenbarade sig dessa små hus men inga innevånare syntes till.
Antingen hade väl dom låst in sig eller sprungit ut i skogen när dom hörde
stegen av de stora människorna som nog inte var så populära direkt. Men
förundrade tittade vi på husen. Vad var det för några som bodde där egentligen
Tomtar eller troll eller några andra figurer? Större än några decimeter kunde dom
absolut inte vara.

Plötsligt när vi hade lämnat de små stugorna stötte vi på denna myrstack!
Myrorna var flera decimeter långa. Kan tänka mig att stugornas innevånare
kanske var väldigt vaksamma o försiktiga med dessa jättemyror in på
knutarna. Jag själv aktade mig väldigt noga o höll mig på avstånd . Jag
hade dock sinnesnärvaro att ta detta kort! . Efteråt var jag alldeles kallsvettig!

Jag och Torsten kom ifrån de andra ett tag. Då fick vi plötsligt syn på denna hydda
och en huldra som gick mot den. Undrar om hon bodde där eller skulle besöka nån.
Vi smög försiktigt där ifrån förundrade över vad vi sett.
                                 Dessa kort och några fler kommer jag att spara och donera till
eftervärlden som bevis på att vi inte skall taga något för givet här i livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0