Fel årstid, my godmother!

Ja, det tycker jag verkligen, mormor!  För min mormor höll mig när jag döptes i katolska kyrkan i Stockholm. För mig är dom rötterna o den verkligheten ett arv som jag tar vara på på mitt sätt. För mig är mormor lika viktig på nått vis som Einstein, Darwin, Freud m.fl. Vad jag menar är att vår hjärna förstår inte allt, sen får Freud, Darwin, Einstein m.fl tycka vad dom vill! För mig är det mycket roligare att tänka på Mormor o fantisera runt "auran" kring det. Hon är symbolen för mina rötter här o där. För mig är rötterna en del av nuet!
                      Vad jag liksom försökte förklara för Mormor idag det var att det är ju maj o inte oktober! Det var 7 grader när jag gick ut o jag ångra att jag inte hade tagit vantarna på mig. O det blåste en kall vind från norr!
Getterna på hembyggdsgården har snabbt anpassat sig till "sommarlovet"
Dom verkar trivas i sin nya miljö! Fåren såg ochså ut att trivas!

Den här katten träffar jag ofta på mina rundor. Han, hon kommer fram,
jamar o stryker sig mot byxorna. Här har den vänt ryggen till, nä vad säger
jag, svansen till o går sin väg. antagligen tillfreds med tillvaron.       

 

Den här katten har jag inte sett förut. Den stötte jag på när jag gick mot
strandpromenade. Den fanns på en villatomt tillsammans med en något mindre
katt med samma färger. Det finns ju en väldig massa olika färger på våra
kattor. Ja, alltifrån mellan vitt till svart

 
Sen kom jag ner till strandpromenaden. Jag har ju berättat om att det
håller till 4 ankor bland änderna i Askersund. Här är det ena paret. vi kan ju
tydligt se skillnad mellan en andhane o denna ankhane. Huvudet är svart o
inte grönt. O sen är ju övriga fjäderdräkten utom bröstet vit o grå. Det andra
paret består ju av den vita ankan o en likadan ankhona som den på bilden!
Även ankhonorna skiljer sig från andhonorna. Ljusare bruna, lite mindre o
rundare. Även näbbarna skiljer sig mellan strandpromenadens ankor o
änder. Ankornas är mindre o ej så gula.
                         I kväll spelar Örebro sk hemma mot Hammarby på Berhn Arena. Matchen visas på Canal +1 kl 20. Men min kompis Rolf kommer att se matchen live. Vi håller tummarna. Kanske jag ser dig o svågrarna på TV?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0