Svart o vitt var ordet!


Fåren har ochså anlänt till hembyggdsgården. Även dom svarta o vita.
Och dom här lammungarna blir nog ochså favoriter hos barnen.

här är ju en lammunge med nästan vitt huvud. Dom stod snällt vänta för
morsorna åt först av maten som utfodrades. Vädret var inte dumt annars
när jag gick ut, solen lyste.

Sen kom jag ner till hamnen. Där låg en båt från sjöräddningen förlagd. Det
skall bli festligheter i  hamnen i helgen och båten har väl lagt till för att bli
förevisad! Även hotell Norra Vättern är involverat i festligheterna!
                             När jag var ute o gick i dag "exprimenterade" jag med mitt gående. Att man skall gå med snabba korta steg har jag lärt mig. Men i går läste jag i Aftonbladet på nätet att man ofta går för mycket "på hälarna" och att man mer skall lägga tyngden på framfoten så att säga. Detta var det viktigaste o inte så mycket vilka skor man hade enl experten! Och jag försökte på promenaden ändra på min gång och även skjuta ifrån lite mer med benen. Ofta skjuter man ifrån för lite med det benet som man sätter ner först. Jaa, det gick alldeles utmärkt att ändra på gången o få lite mer tyngd på trampdynorna där framme på foten. Idag gick det så bra med rundan att jag skulle kunna gått mycket längre men det är ju semifinal i hockeyn i kväll så jag ville inte trötta ut mig för mycket. Dessutom skall jag på det sista styrelsemötet med SPF innan "sommarlovet" börjar! Nu är det förresten mulet ute o regnet hänger i luften
                            Jag tittade på båbärsriset idag. Blir det varmt nu de närmaste veckorna kan det bli en väldig massa blåbär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0