Äntligen fick dom tummarna ur!


Vilka då? Jo, Askersunds kommun! När jag går den sista biten på min runda så har jag gått förbi ett område som ligger sydväst, väst om norra kyrkogården och nordost, ost om riksväg 50. Det är ett gammalt koloniområde och det har sett för.... Ja, just det. Förfallet, grisigt! Ja, en skamfläck för kommunen. En enda koloni har brukats av en man . Dom andra totalt förfallna! Det har sett så ut under dom 4 åren jag bott i stan och mycket längre p.g.a. skicket området befunnit sig i! Ja, detta var på tiden! Till höger på bilden börjar kyrkogården 50 meter bort.
                 Rundan gick bra idag. Det är förunderligt vad det går bra både med den o yogan. Tydligen är det så att "kroppens förfall" tar tid om man t.ex. motionerar o gör ansträngande rörelser efteråt. Det är som sagt ingen meditationsyoga jag ägnar mig åt utan kroppsyoga. Ansträngande rörelser som jag lägger armhävningar till. Meditation ägnar jag mig som sagt åt i min inre resa
                  Jag har haft ett konto på Facebok ganska länge men inte ägnat mig åt det! Nu har jag börjat gå in där varje dag. För min del kommer jag bl.a. att lägga ut videos med världsmusik på den. I kväll skall jag ringa till Lena i Simrishamn, 2 av mina barnbarns mor och höra lite mer. Jag har fått ut en video hittils på seiten. Den får ligga där en vecka sen kommer en ny. Jag har massor av härlig världsmusik att ösa av,allt från Ivan Rebroff till Budapest Klezmer Band med Yidl mitn fidl ! O en massa annan för mig härlig världsmusik!!
                     Jaa, ikväll skall jag se kvalmatchen till allsvenskan mellan Djurgården o Assyriska på TV4 Sport. Vet ni fresten vad Assyrier är för något. Jo, det är ett folk med en mycket fascinerande o gammal historia. Gå in på datan o titta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0