Långmotion med filosofier o framtidstro...


Jaha, då var helgen över. Vad gav den då? Joo då, spänning men inga vinster och gratulationer på fars dag! Det blev en liten paus för posten kom med tidningen Veteranen, SPF:s "husorgan". All right var var jag nu?
                      Vid 8-tiden vakna jag som vanligt o sinnet o kroppen var inprogrammerade på långrunda. En bit banan o en kopp kaffe, sen gav jag mig iväg. Gick den vanliga inledningen av rundan till jag kom mot kyrkogården. Där vek jag av till vänster istället, kom ut på en gång -och cykelbro sm går över riksväg 50, stannade upp och tog detta foto norrut mot Kvarnbacken som skymtar längst bort. Fortsatte mot detta område!
 
Jag vet inte riktigt hur lång tid det tog innan jag kom hit till Kvarnbacken. 20 -till 30 min kanske. Här på vintern åks det skidor o tefat o kälke kanske. Backen är brantare än det ser ut på fotot och det här är väl Askersunds Åreskuta. Sen hade jag nog en 20 min hem. Sammanlagt gick nog långrundan på en och en halv timme. Och sen duscha jag och åt min stadiga frukost. Och numera brukar parakiten Kalla sitta på kanten av grötbunken o låta sig väl smaka på samma gång som jag äter av gröten!!! Jag har haft 3 parakiter o alla har varit roliga på sitt sätt
                 Filosofier o drömmar. För att leva i nuet behöver man, anser jag, både drömmar o planläggning. Nått o se fram emot. Jag har präglats, både omedvetet o medvetet av "återresan" till Örebro. Det är en dröm som går att uppfylla. Ingen dröm att vinna en miljon eller så. Men det är klart, "orealistiska" drömmar kan ochså gå in, det vet vi ju. Går den "orealistiska" drömmen in så blir det ju en "krydda" i tillvaron, men det är ju den realistiska "framtidsdrömmen" man lutar sig mot. Nuet är ju intressantare när man har en "mening" med sin framtid! En del kan jag styra och jag rättar mig efter mitt valspråk " fötterna på jorden o armarna mot himlen". Det finns två sidor av samma mynt så att säga!
                      Det enda som jag inte fick som jag ville i helgen var en v75 vinst. I övrigt fick jag som jag ville! Aik vann cupfinalen, Djurgården blev kvar i allsvenskan genom att skärpa till sig och slå Assyriska med 3-0 efter förlängning, Barcelona vann i serien, Chelsea slog Manchester United, Kif Örebros damer slog mästarna Linköping o Örebro hockey slog Björklöven efter straffar och tog 2 poäng i allsvenskan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0