Halvklart eller halvmulet?


Är man optimist som undertecknad så tycker man givetvis att det är halvklart. Det är inte mycket negativt som rör sig i mitt huvud när jag går mina turer eller har det bra i hemmet. Att ochså veta att man har en stor klan o bra kompisar gör självklart inte tillvaron sämre. Jag är ochså en entusiast vilket kanske en del människor upplever som tjatighet. Men det står jag ut med. Nu får jag sluta med detta för annars får jag väl "jantelagarna" på mig! Du skall inte tro att du är nått!
               Mannen på bilden  stöter jag ofta på på hembyggdsgården, året om. Idag slår han gräs med lien för att få mat till kaninerna som fortfarande har "semester" på hembyggdsgården just.

Idag vände mig norrut på strandpromenaden o tog denna bild på husen i närheten. Tänk o bo så nära sjön. Fin utsikt har dom ju. Stora villor är det ochså. Annars är husen billigare här i Askersund än på Österlen i Skåne t.ex., åtminstone vanliga villor.

Den här bilden har jag tagit på norra delen av rundan. Den visar att båtlivet inte upphör förrän man kommer hit upp. Som jag sagt innan så är Askersund ett båtarnas paradis, väldigt många finns det! Sen kom jag hem och parakiten Kalla "skällde" ut mig. Det är väl som med de flesta kvinnor o lumpen. Det är inte bra med för sen ankomst. Nä, jag bara skoja, "feministfundamentalisterna"!
                        Ja, nu till nått annat. Att jag har satt upp mig på lägenhet i Örebro, både på 55 + och en vanlig är väl inte en hemlighet. Poäng får jag ochså för varje dag som går. Nu är det ju så att i år går ju inte att flytta, har ju som de flesta 3 månaders uppsägning på min lägenhet och dubbla hyror, nej, nej nej inte att tänka på om jag inte vinner en del pengar förståss! Men nästa år då blir det allvar! Och då är det att räkna 3 månader framåt. Jaa, givetvis kan jag börja söka  i november, december!  Jag sitter inte i sjön men till Örebro skall jag!

Det här är mitt näst yngsta barn-barn, Tåtte. Vi "träffades" mycket när Tåtte var 1-3 år. Då passade jag honom ofta på helgerna. Tåtte blir 7 år nästa år och då är det tänkt att han skall komma upp till farfar på sommaren, ev Melissa ochså! Vi får se, hoppas! På fotot är nog Tåtte 4 år tror jag! Tåttes syskon är Pelle o Fia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0