Höstlöven falla men kloten de rulla!


Den här bilden är från i vintras. Jag älskar sådana här vintrar! Det är väl mycket bättre än regn, blåst o ett par plus-grader! För mig får gärna vintern komma i november o sluta i mars men det har jag nog bara upplevt när jag bodde i Luleå på 50-talet. Men tänk så mycket ljusare det är när det är en vit vinter! All right, det är vad jag tycker! Motionera t.ex kan jag göra året om oavsett väder!
                  Idag glömde jag kameran när jag o några SPF-kompisar skulle spela boule nere vid strandpromenaden en bit ifrån där det här fotot är taget! Vädret var kyligt men soligt i den starka blåsten. Det var i det närmaste "vantväder" men kul var det trots att man frös om händerna med de kalla kloten!
                         Hur kom jag nu på att tänka på vinter! Jo, nere vid strandpromenaden är det otroligt vackert när det är snö och is på Vättern liksom uppe i Stadsparken!
                  På sportfronten gladde jag mig år att Örebros hockeylag slog Mora i allsvenskan i ishockey. Tyvärr förlora ÖSK mot GAIS i allsvenskan i fotboll! Men AIK slog Djurgården vilket gör allsvenskan spännande nu mot slutet ty AIK har kvar att bl.a. möta både Elfsborg ovh IFK Göteborg!
                      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0