Jag kunde lagt mig hos dom?!


Vilka låg inte en bit ifrån änderna idag på strandpromenaden när jag var ute o gick min runda. Jo, de förrymda 4 ankorna. Det är ju inte svårt att se vilka som är hanar o honor. Honorna är ganska lätt att skilja från andhonorna, bl.a.  på näbbarna som är kortare o annan färg på. Även på olika bruna nyanser o så är dom lite,lite mindre. När det gäller hanarna så skiljer den sig i mitten genom färgen på huvudet som är nästan svart och då även näbben. Även färgen! Vita änder har vi ju alldrig hört talas om!
 Dom är ju väldigt orädda de här ankorna. Och i år är det 3 året som dom är nere vid sjön i Askersund. Fågellivet för övrigt. Såg ett doppingpar men jag tycker det har varit mindre doppingar i år!
                 Vädret idag härligt och nu sitter jag och skall gå in o titta på V-75-seiter för att få lite vägledning och läsa tidningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0