Nu bränns det!


Vadå? Fett naturligtvis! Jag har ju lätt att lägga på mig även om jag äter mindre när jag inte motionerar regelbundet. O var fettet sätter sig , jo på magen! Förr hade man några bortförklaringar alla, jo, vi har kraftig diafragma i släkten. Men jag har ju sett av erfarenhet att det är en dålig bortförklaring. Nu har jag iallafall gått ner 2 kilo på 2 veckor o magfettet reducerat. Det märks när jag går, fötterna mår bättre, jag går lättare o mjukare på nått vis!
               Fotot ovan tog jag inte för så länge sen när jag var ute o cykla en runda. För 3 veckor sen ungefär. Jag tycker om det här motivet från Gårdsjön alldeles norr om Askersund!
                   Det var attan vad tiden går fort! O ju äldre jag blir desto fortare går den, tycker jag. Men i dag på rundan var det lite sommar igen o det skulle bli ännu lite varmare till helgen. Fredag är det ju o nu blir det till att gå o handla o sen skall jag titta på V-75:an. Jag har nu nån "vildsint" ide om att jag skall "skita" i vad tidningarna tycker utan köra vad jag tycker. Det enda jag skall se på är om nån tidning har en riktig fidus som jag kan ha med när jag har fler hästar i ett lopp! Det kul o spännande när man får lite egna ideer, tycker jag
              När det gäller sport så såg jag en spännande match igår, den mellan HV 71 o Djurgården i elitserien i ishockey som sluta med resultatet 7-6 ! Mitt favoritlag i elitserien är Djurgården( man är ju uppvuxen på Lasse Björns o Tumbas tid)  och jag tycker Djurgårn slarva bort åtminstone 1 poäng. Dumma utvisningar i slutet av matchen!            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0