Då var det torsdag! Bara en sån sak!


                Ja, då har jag klarat en dag till! Om vadå? Jo, utan ångest över vad jag kunde gjort annorlunda eller oro för framtiden. Hur det en går i framtiden så har jag framtidstro och planer och det enda jag är säker på är att jag blir äldre än jag är nu och att cirkeln sluts!. Ja, nu är jag äldre än jag var för 5 sek. sen! Vet ni fresten hur jag definierar en optimist eller pessimist. Joo, så här! En optimist säger halvklart om en viss vädertyp, en pessimist halvmulet!!
                        Så här ser det ut nere vid strandpromenaden. Fortfarande is på sjön och kommunen fortsätter att förstärka strandremsan med sten. Träffa en man lite senare som hade unghund Leijonberger, fantastisk vacker. Ja, det här med hund o djur. Läste häromdagen att det var bra för pensionärer. Ibland blir jag sugen att skaffa hund men det är det inte råd med! Tipsvinst  kanske klarar det, man vet alldrig! Sen säger de kloke så här, då kommer du ju ingen stans. Nä, då får väl folk komma hit då! Det är ju mig det gäller, jag är ju inte precis nån ungdom längre. Men en hund kan man lämna bort eller ta med sig. Det är kul att spåna om allt och jag har inte sagt att jag tänker köpa hund!  Kan bli sugen ibland!!!
                      Nä, nu skall jag gå o handla! Brukar göra det på torsdagar. Och i kväll gläder jag mig åt att se Djurgården-Linköping i hockeysemifinalen på Globen. I går vann Djurgården med 2-1 i en spännande match. Vinner dom ikväll så är dom i final!! Ja, och Bayern München slog ut Man.United ur CH.L. Jag trodde inte mina ögon. 2 matcher gick min väg!!!                                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0