Nu gjorde jag slag i saken!


              Vilken lockande rubrik!? Det är inte så dramatiskt som det verkar. Jag gick med mina träningskor in på rundan innan den i statsparken. Jag brukar ta båda slingorna när underlaget är att gå på ner mot strandpromenaden. Som ni förstår så blev jag ganska blöt i skorna och det går sakta med tinandet trots åtskilliga plussgrader. Men nu är "isen" bruten. Nu kommer jag att ta båda slingorna!!!
                         Fåglarna börjar nu sjunga en del men några skrik eller trummande från hackspettar har jag inte hört ännu. Här finns både spillkråka, gröngöling och mindre hackspett men dom är så skygga o snabba så jag hinner alldrig fotografera dom!! Andra djur finns det ochså bl.a. grävlingar, ekorrar, rådjur o dovhjort och flera arter som jag inte sett, mård, räv  t.ex.. Troligtvis ochså lodjur?! Det jag ser mest är rådjuren.
                            Jag tänkte att en morgon när det dagas o blir lite varmare skulle jag gå ut o ta kikaren med mig o sätta mig på ett bra ställe o spana!
                                 Fortfarande har inte isen lättat helt nere vid strandpromenaden. Bara lite vid stränerna. Men ganska lös är den. Och motionen gick bra. Och när jag var nere i stan passade jag på att köpa ett sånt lås som man låser runt framhjulet o cykelstället. Mitt förra gick sönder och det var inte det lättaste att klippa upp, tro mig. Bra komplement till det vanliga låset. För hur det än är så är det ju bara o lyfta iväg cykeln om bara det ordinarie används. Detta har jag råkat ut för!
                     I kväll blir det ochså spännande!  Djurgården spelar mot Linköping på kanal 9 o Man. United o  Bayern München på Viasat. Det blir till att zappa litet mot slutet av ishockeyn!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0