Skadad berguv, bra motion och boule.


Jaa, idag prövade jag min hälsena på en lite mindere runda. På vägen på strandpromenaden stog en polisbil och poliserna stod och dskuterade med några andra och tittade mot staketet. Och tittar ni noga på bilden så ser ni vid högra stolpen en stor berguv ligga. Jag ville inte gå för nära den och kameran är dålig på att Zooma in.. Jag gick sen vidare för ugglan skulle omhändertagas av berörda myndigheter!
Boulebanan ligger inte långt här ifrån och där fanns mina SPF-kompisar. Damerna vann överlägset!

Det blåser bra ute idag och vattnet  var blygrått på Vättern. Skurar har nu börjat uppträda och åska har förekommit enl. åskseiten men vid Vänern. Och igår ringde jag till min mellerste sons mobil. Jag hamnade tror jag i Litauen och staden hette Klaipeda. Bengt var där med "sin" tullkryssare i något ärende! Nån samövning kanske??? Han sa att det blir dyrt det här men vi pratade några minuter. Jag ringde med min vanliga telefon, numera bredbandsansluten. Får för skojs skull gå in och titta på min sida på Telia. Där kan man se varenda samtal man ringt och vad det kostar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0