Tillbaks i blåbärsskogen!


                     Som sagt 4 min på cykel till "min" blåbärsskog. Jag kallar den för det för där är alldrig nån annan o plockar. Det bor folk som inte har mer än några minuter o gå dit från där dom bor. Och jag behöver inte uppsöka nått annat ställe. För mig räcker det och blir över o frysfacken i kylskåpet är snart fyllda. När dom är det så plockar jag för dagsbehovet bara. Det är ju inte konstigt att jag funderar på varför inte någon plockar blåbär där jag är. Och hela statsparken är full av blåbärsris o det är inte långt ifrån där jag plockar.
                         Kantareller får jag väl åka ut o leta efter nån dag. Trattkantareller som man plockar till hösten "föråt" jag mig på ett år. Blir det några kantareller nu så steks dom upp samma dag! Karljohan har jag inte sett några ännu. Men om 2 veckor börjar nog lingonen bli röda. Men jag tror blåbär är nyttigare så det prioriterar jag i frysfacken!
              I kväll går det två deckare på samma gång i TV kl 21. Jag ser på den i 9:an med Peter Ustinov som Poirot. Morden i Midsummer ser jag en annan dag på Play. Och i morgon är det Miss Marple kl 20. Engelska deckare är stor underhållning med sina fina miljöer o skådespelare. Skådespelare som jag bl.a. känner igen från humoristiska serier som....ja, bl.a. Skenet Bedrar och den ljusa i serien vars huvudpersoner var 2 kvinnor på "dekis" och varav den mörka hade en "undertryckt" dotter, m.fl som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0