Äras den som äras bör !


                 I idag föddes min kära mor Birgit ! Mamma föddes 1915 i Malmö men flyttade ganska omgående till Stockholm. Där gick hon så småningom i franska skolan som efter vad jag förstår var en flickskola på den tiden ! Och helt katolsk möjligtvis ännu. Min mor var dock och de allra flesta skulle jag tro. Min mamma jobbade på nått departement som sekreterare och där i krokarna träffade hon min far som jag hört. Stenografera kunde hon, det vet jag och det var ju nödvändigt på en tiden.

             Sen som det blev så föddes jag och då slutade mamma som så många andra att jobba. Som ni ser så var det snö på den tiden ochså, riktiga vargavintrar ! Kortet torde vara från 1940-41. Jag omkring 2 1/2 år och mamma 25. Hunden var en skotsk nånting och hette Jolly- Bob. Och jag ser på detta kort med stor glädje och anser att det tillhör alltet i nuet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0