Så här skall det se ut på vintern !


                  För mig är det ju inget snack ! Vi säger att en vinter varar 2-2,5 månader . Hur många dar av dom 60 är det en snöstorm och kommer dom alltid under jul o nyår. Det går säkert att hitta statistik på detta men jag skulle kunna tänka mig att 90 % av dagarna är ganska lugna då högtryck brukar vara en stor förutsättning för vinter. Ett sådant är det idag, barometern står ganska högt. Det här fotot är taget mot Vättern  på hembyggdsgården. Ett väldigt bra foto om jag får säga det själv, ett förnöjsamt foto med sol i sinnet !

             Det här fotot är taget från strandpromenaden taget mot bron till Borgmästarholmen o riksväg 50 . Lastbil syns ! Isarna är luriga och skylten förbud att gå på banan står kvar. Dock har jag sett pimplare varav en syns på bilden framför vänstra holmen som då är Borgmästarholmen. Snabb runda idag, det var som jag "sväva ovanpå" och jag gjorde allt för att få upp min låga puls. Och rådjuren lär enligt uppgift ligga ganska stilla framför huset där de iaktagits !
                     Jaa, sen igår så vann ju Arsenal över Chelsea med 3-1, helt rättvist. Och idag på förmiddan sa den utmärkte programledaren Bosse Jadler på radio P 4 Örebro under min motionsrunda att den 89-årige Hugh Heffner förlovat sig med en 24-årig kvinna ! Än finns det hopp för mänskligheten o åldersdiskrimineringen. Sug på den !! O ikväll kommer kommisarie Lewis på kanal 5. Avsnitt frå 2010 !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0