"Guben" är på banan igen!


Jaa, det är ju lite överdrivet förståss! Man är ju på banan i hemmet ochså! Och förenar man det med sport och spel och dobbel och skrivande så är det ju inte fel! Men faktum är att så här års är det ytterst sällan som jag inte motionerar på 3 dagar. På sommaren t.ex är det ju mycket annat o då förekommer det.
                     Det härliga vintervädret forsätter! Alla håller ju inte med mig men än så länge så är jag nöjd med att "domedagsprofeterna" hålls "lite på halster"
                   Det blev en långrunda idag! Och nu är isvägarna avstängda av kommunen! Som sagt så rinner vatten upp på isen som är skrapad. Snön dämpar frysningen nedåt och tynger för mycket!! Men bara jag motionerar så! Bara för några minuter sen så kom en tät snöby! Men om några timmar kommer ett stort snöområde även in över Askersund såg jag på radarbild. Enl. uppgift så kan det bli 2 dm ny snö!!

              Det här är båthus och små stugor som finns inom Sundsbroängens båtägarområde! det ligger norr om hamnen ovanför bron. Och Vättern här ser mera ut som en bred å. Det finns massor av båtar i Askersund och på sommaren ännu mer naturligtvis! Askersund är ju den nordligaste hamnstaden i Vättern och har numera en allt berömdare skärgård!! O turismen ökar!!
                       Och om några år är det ju meningen att jag skall flytta in till Örebro oavsett i vilket skick jag befinner mig i. Där finns ju både Svartån o Hjälmaren och fenomenala motionslingor bl.a. nere vid Oset o Naturens hus. Ja, på många fler ställen. 2,5 mil upp till Kilsbergen. Så inte byter jag ner mig. Och Örebro är min stad. Där är jag uppväxt o där sluter jag cirkeln. Det skall bli spännande!!! Det är min morot i den situationen jag befinner mig. O den räcker så gott!! Och jag har det bra här i Askersund! Det gör inte saken sämre!!                      
                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0