Hur tror det du går för Kalla idag, Kalla?


Nått riktigt svar fick jag väl inte av min Parakit, döpt till Kalla. Men ser inte fågeln ganska tillitsfull ut? Eller hon bryr sig kanske inte. Men jag är säker på en sak! Jag är mer nervös än fågeln Kalla verkar det som!!

Det har ju inte börjat så bra för Sverige. Charlotte Kalla är ju väldigt ung ännu och orkar hon hålla på så har hon ju många år framför sig. En skidlöpare brukar ju vara bäst i 30-års åldern säger experterna, Kalla är inte mer än 23! Alltså det är det här med förväntningar. Charlotte är en sensibel kvinna har jag förstått. Är beroende av att OS börjar bra. O glöm inte Björgen o Kowalczyk o Majdic t.ex. Jag kommer o bli väldigt glad om Charlotte o Marcus Hellner kommer på pallplats i kväll. Och som sagt vädrets makter kan man inte göra nått åt!!

                Själv hade jag inte nått problem med vädrets makter! Lugnt dimmigt och -6 c ungefär och knäna kändes bättre. Jag vet inte men när jag duschat kyler jag dom med det kalla vattnet från duschen. Huga, huga, jag ryser när jag tänker på det. En har sina ideer men jag har haft tur? de senaste åren. Det är flera år sen jag var ordentligt sjuk. Jag vet inte men ibland känns det som jag inte blir äldre, varken i kroppen eller sinnet. Aja, baja Jan, jantelagen!!!. Nä, gnällas skall det! Trots att omvärlden har det mycket sämre på många vis! Men  jag  gnäller ochså men målet är svartmålare, domdagsprofeter m.fl.
                          Fotot i dag är taget vid strandpromenaden. Här o runtomkring brukar änderna o ankorna hålla till vår, sommar, höst o milda vintrar. Nu håller fåglarna till i hamnen där det en del öppet vatten!
                       Ja kors nu är det snart tid att äta middag. Jag får sätta på potatisen! Håll tummarna för de svenske!!!
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0