Märkligt och bejakande!


                    Ingen har väl undgått varken bland släkt och andra att jag ofta prisar och tänker på mina Katolska rötter och ärar och hyllar min mormor Maria. En beundransvärd kvinna som levde för sin tro och dagligen gick till till St EUGENIAKYRKAN I STOCKHOLM från sin bostad på Skeppargatan. Jag har ochså beskrivit att jag alltid följde med henne till kyrkan på mornarna när jag besökte henne på lov mm. O sen bar det så småningom av, för den ganska unga grabben, till Skansen via Strandvägen. Inga problem att gå dit själv fastän jag var början av skolåldern. O min mormor litade på mig!!
                   I dag hände något mycket märkligt. Jag hade varit ute o motionerat och kom hem. Klockan var nästan exakt 11 . Jag gick in i sängkammaren där för övrigt några av Mormors radband hänger på väggen! Jag slog på radio P 1. Vad tror ni hände!? En röst förkunnade att  nu skall vi lyssna på en katolsk gudstjänst från ST EUGENIAKYRKAN I Stockholm!!!. 
                         Jag blir rörd när jag skriver detta. Samtidigt så stärker det mig ytterliggare i min tro på både min egen själsliga styrka och framtidstänkande bl.a. då flytten till Örebro och förväntningen på att besöka Katolska kyrkan där ofta. Jag vill tillägga att jag gick i katolska kyrkan i Örebro på 40-talet och även gått Den Heliga Kommunionen där som barn o läst för den katolske prästen. Är numera medlem i katolska församlingen i Örebro igen.
                      Jaa, vad säger man. Jag blir ännu starkare av det här, styrkt av det! Meningen med livet är inte att man kan förklara allt o sanningen med det eller förstår allt. Ta ingenting för givet men tro på vad du gör. Kör DITT race!
                             Jag kramar om dig, kära Mormor. Det känns skönt att ha din "support" o ha din närvaro! Den var väldigt påtaglig idag!!!
                     
                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0